Metro International, der er verdens største internationale avis og også ejer den største bid af MetroXpress, har indgået et samarbejde med det mobile crowdsourcing-billedbureau Scoop-shot.
Via Scoop-shots app. til iPhone eller Android kan du let sætte dine mobilbilleder til salg.
Appen giver dig mulighed for at sætte dine nyhedsbilleder til salg til flere forskellige internationale medier bl.a MetroExpress , udbyd billederne til en specifik pris og håb på at et af medierne køber dit billede.
Du kan også deltage i forskellige fotoasignments, altså kunne man forestille sig at et nyhedbureau skal bruge billeder af bestemte begivnheder f.x en popstjernes besøg i Danmark, en demostration for fred osv..
Scoopshot er udviklet af finske P2S Media Group og har siden lanceringen i hjemlandet i februar tiltrukket 6.000 aktive brugere, der gennem Scoopshot har solgt tilsammen 65.000 billeder til forskellige mediehuse i landet.
Metro som bl.a. driver MetroExpress lancere det nu i Danmark og sverige som en mulighed for læserne til at bidrage til avisen med deres billeder.
For medier giver netværket mulighed for adgang til et ganske finmasket net af fotografer, der bogstaveligt talt er til stede på hvert eneste gadehjørne – derude, hvor nyhederne befinder sig.
Appen har engelsk navigation, også selv om der er finske screenshots i appstore..
De konkrete assignements er på det lokale sprog.
Bemærk, at når du installere appen at du vælger Danmark, du skal samtidig registrer dig for at kunne tjene penge på dine billeder via mobilen.
Så er det bare at håbe dine billeder giver dig lidt håndøre 🙂